← Back to blog

Continued Support for Our Community

Food Box Pickup 06.2020

Clackamas has partnered with Clackamas Service Center to distribute fresh produce and other groceries to families in need through both deliveries and pickup stations. On Monday, June 15th, six volunteers from Clackamas joined staff from Clackamas Service Center to distribute food boxes in the Oak Grove community. More than 20 Clackamas staff members will continue volunteering throughout the summer to deliver food boxes twice per week and at pickup stations twice per month.  The pickup dates and locations will be posted on our Facebook page each month. Aaron Goff, our CEO, is thankful for the community mindedness and generous spirits of our employees. “We asked employees to help out with this effort and almost immediately had more than 20 volunteers ready to pitch in. I’m inspired again by the commitment of the Clackamas Team to improve lives.”

The need for help with financial health in Clackamas County continues to grow as well. Instead of pausing financial education during the public health crisis, we quickly embraced online learning and have already taught nine financial education classes since pivoting to virtual workshops in April 2020. Along with member workshops, we are working with local nonprofits to provide education to employees and other groups, gearing curriculum to deal with the crisis at hand. Topics covered range from “budgeting in an emergency“  to “how to access local resources and avoid current scams“.

We have also renewed our annual $5,000 donation to our longtime partner Financial Beginnings, a nonprofit that teaches individuals how to play an active role in their own financial well-being. Kate Benedict, Executive Director of Financial Beginnings Oregon is grateful. “Financial Beginnings Oregon could not be more proud to partner with Clackamas Federal Credit Union to bring free financial education to Clackamas County residents. In fact, Clackamas Federal Credit Union financial education volunteers accounted for over 35% of our financial education impact in Clackamas County last year! Their financial support will allow us to bring even more meaningful, free financial education to Clackamas. As financial education partners, we are always grateful and inspired by their commitment to the Clackamas community.”

Apoyo continuo a nuestra comunidad

Food Box Pickup 06.2020

Apoyo continuo a nuestra comunidad

Clackamas se ha asociado con el Clackamas Service Center (Centro de Servicios de Clackamas) para distribuir productos frescos y otros comestibles a familias necesitadas a través de entregas a domicilio y estaciones de entrega. El lunes 15 de junio, seis voluntarios de Clackamas se reunieron con el personal del Clackamas Service Center para distribuir cajas de alimentos en la comunidad de Oak Grove. Más de 20 integrantes del personal de Clackamas continuarán haciendo trabajo voluntario a lo largo del verano para entregar cajas de alimentos, a domicilio dos veces a la semana y en estaciones de entrega dos veces al mes.  Las fechas y las ubicaciones de entrega se publicarán en nuestra página de Facebook cada mes. Aaron Goff, nuestro director general, agradece la mentalidad comunitaria y el espíritu generoso de nuestros empleados. “Les pedimos a los empleados que ayudaran con esta labor y casi de inmediato contábamos con más de 20 voluntarios que estaban listos para cooperar. Una vez más encuentro inspiración en el compromiso del Equipo de Clackamas de mejorar la calidad de vida en la comunidad”.

También continúa aumentando la necesidad de ayuda para el bienestar financiero. En vez de poner en pausa la educación financiera durante la crisis de salud pública, adoptamos rápidamente el aprendizaje en línea y ya hemos enseñado nueve clases de educación financiera desde que nos cambiamos al modo de talleres virtuales en abril de 2020. Junto con los talleres que ofrecemos a los miembros, estamos colaborando con entidades locales sin fines de lucro para educar a los empleados y otros grupos, orientando el programa de estudio hacia cómo afrontar la crisis en cuestión. Se cubre una gran variedad de temas como “la presupuestación durante una emergencia” y “cómo acceder a recursos locales y evitar fraudes actuales”.

También hemos renovado nuestra donación anual de $5,000 a nuestro socio de muchos años, Financial Beginnings, una organización sin fines de lucro que enseña a las personas cómo desempeñar un papel activo en su propio bienestar financiero. Kate Benedict, directora ejecutiva de Financial Beginnings Oregon, está muy agradecida. “Financial Beginnings Oregon no podría estar más orgullosa de asociarse con Clackamas Federal Credit Union para brindar educación financiera gratuita a los residentes del condado de Clackamas. De hecho, los voluntarios de educación financiera de Clackamas Federal Credit Union representaron más de un 35% del impacto que tuvo nuestra educación financiera en el condado de Clackamas el año pasado. Su apoyo financiero nos permitirá ofrecer educación financiera gratuita aún más valiosa a la comunidad de Clackamas. Como socios de educación financiera, siempre estamos muy agradecidos e inspirados por su compromiso con la comunidad de Clackamas”.